יום שני, 17 בינואר 2011

המנהיג הפדגוגי

מאפייני המנהיג הפדגוגי. מתוך הרצאות של ד"ר נטע נוצר
א. אחראי על הצבת המטרות החינוכיות
  • ראש צוות: הוא חלק ממנה ולא מעליה וכולם כפופים לו.
  • משימות לימודיות: יחלק את השעות בין המורים, קובע את הקדימויות של המטרות
  • חזון פידגוגי: מה השליחות של ביה"ס, מה השליחות החינוכית שלו ומה המסר שלו.
ב. אחריות על תוכנית הלימודים:
  • קידום איכות ההוראה: אחריותו לדאוג להישיגי ביה"ס
  • פיקוח פידגוגי ובקרה על המורים
  • מעקב אחר התקדמות תוכנית הלימודים - מתן האצלה למורים כדי שיסייעו לו במשימה
ג. קידום אקלים למידה:
  • מציב ציפיות ומתקדם לקראתן
  • תרבות בית ספרית בטוחה ונעימה
  • מעורבות של התלמידים בחיי ביה"ס. העברת אחריות ללומד, להביא להרגשת שייכות
  • קשרים עם הקהילה
  • גיוס משאבים
ד. מנהיגות מוסרית:
  • הניהול צריל להיות מושתת על ערכים ונורמות כלליים - אוניברסליים
  • פיתוח עמדות ויישום דימוקרטי : ועדדי בי"ס, בחירות ואירוח חברי כנסת גם למשל
  • לערב ערכים ומוסר בחיי ביה"ס: ילדים ממנים טיולים לילדים שאינם יכולים לשלם עבור הטיול למשל, עזרה הדדית
  • מחויבות לצדק חברתי ולערכי דמוקרטיה: בחירת ועד ומועצת תלמידים שמקיימת ערכי דימוקרטיה. הכנת התלמידים לקראת הבחירות לערכים המתאימים. אין אפליה בין תלמידים - צדק חברתי
  • הגינות והוגנות, רפלקציה עצמית: האחריות כאן עוברת לפרט. לפתח אצל הלומד את היכולת לבדוק את עצמו - משוב עצמי
  • עיסוק בדילימות חברתיות ופוליטיות - דיונים שיביאו להטמעה של ערכים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה