מאפייני המנהיג הפדגוגי. מתוך הרצאות של ד"ר נטע נוצר
א. אחראי על הצבת המטרות החינוכיות
א. אחראי על הצבת המטרות החינוכיות
- ראש צוות: הוא חלק ממנה ולא מעליה וכולם כפופים לו.
- משימות לימודיות: יחלק את השעות בין המורים, קובע את הקדימויות של המטרות
- חזון פידגוגי: מה השליחות של ביה"ס, מה השליחות החינוכית שלו ומה המסר שלו.
- קידום איכות ההוראה: אחריותו לדאוג להישיגי ביה"ס
- פיקוח פידגוגי ובקרה על המורים
- מעקב אחר התקדמות תוכנית הלימודים - מתן האצלה למורים כדי שיסייעו לו במשימה
- מציב ציפיות ומתקדם לקראתן
- תרבות בית ספרית בטוחה ונעימה
- מעורבות של התלמידים בחיי ביה"ס. העברת אחריות ללומד, להביא להרגשת שייכות
- קשרים עם הקהילה
- גיוס משאבים
- הניהול צריל להיות מושתת על ערכים ונורמות כלליים - אוניברסליים
- פיתוח עמדות ויישום דימוקרטי : ועדדי בי"ס, בחירות ואירוח חברי כנסת גם למשל
- לערב ערכים ומוסר בחיי ביה"ס: ילדים ממנים טיולים לילדים שאינם יכולים לשלם עבור הטיול למשל, עזרה הדדית
- מחויבות לצדק חברתי ולערכי דמוקרטיה: בחירת ועד ומועצת תלמידים שמקיימת ערכי דימוקרטיה. הכנת התלמידים לקראת הבחירות לערכים המתאימים. אין אפליה בין תלמידים - צדק חברתי
- הגינות והוגנות, רפלקציה עצמית: האחריות כאן עוברת לפרט. לפתח אצל הלומד את היכולת לבדוק את עצמו - משוב עצמי
- עיסוק בדילימות חברתיות ופוליטיות - דיונים שיביאו להטמעה של ערכים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה