שני מנועי החיפוש הגדולים בעולם גוגל ו-Bing אישרו כי לקישורים שמופיעים ב- Twitter ו- Facebook יש השפעה על מיקום של אתרים בתוצאות האורגניות מלבד ההשפעה הישירה של תנועה לאתר. רבים ממקדמי האתרים טענו עד היום כי משום שמדובר בקישורים בפורמט של Java script או קישור Nofollow אז אין לקישורים מרשתות חברתיות שום השפעה על קידום האתר בתוצאות האורגניות במנועי חיפוש.
הם בעיקר מסתכלים על אמינות המשתמש ברשתות החברתיות ומכך מסיקים כיצד למדוד את איכות הקישור, עיקר תשומת הלב של הרובוטים הולכת על בדיקת העבר של המשתמש כדי להבין האם האתר שהוא מקשר אליו באמת קשור אליו והאם הוא באמת מומלץ או שמדובר בהמלצת שווא.
ראנד פישקין גם הוא מומחה לקידום אתרים בינלאומי פירסם פרמטרים שלדעתו (מדובר בהשערה, ללא מחקר או מידע מאושר) גוגל וBing מודדים את איכות הקישור ברשתות החברתיות, להלן הפרמטרים:
- הפנייה למקורות רבים – חשבון Twitter שמקשר לאותו אתר ב50 הודעות שונות ואינו מקשר לשום אתר אחר אינו איכותי כמו 50 חשבונות שונים אשר מקשרים לאותו אתר בהודעה אחת.
- זמן – מה מרחק הזמן בין פרסום האתר באינטרנט ובין שיתוף הקישור ברשתות החברתיות, ההשפעה של הודעה על דף חדש ברשתות החברתיות אחרי שהדף פורסם מלפני מספר שנים אינה חזקה כמו הודעה מיידית לאחר פרסום הדף.
- השפעה של התוכן הכללי – כמו בקידום אתרים, התוכן שמסביב לקישור גם הוא חשוב במיוחד, במידה ומדובר בחשבון של תושב USA שמקשר לאתר ישראלי יש לו פחות השפעה מישראלי שמקשר לאתר ישראלי, כמו כן בנאדם שמתעניין בתחום הביטוח ומקשר בחשבון הרשת החברתית שלו לאתר ביטוח שווה הרבה יותר מקישור שמשתף אדם אחר לאתר ביטוח.
- השיתוף עצמו – מספר הפעמים שמשתמשים לחצו Like, Share או הקליקו על הקישור בהחלט משפיע על מדידת ערך הקישור שנמצא ברשתות החברתיות. מנועי החיפוש יודעים לפי זה מה מידת החשיבות שמומלץ לתת לקישור עצמו.
- כמות חברים/עוקבים – חשבון שאינו פעיל מבחינת חברים/עוקבים אינו חזק כמו חשבון בעל מספר רב של חברים/עוקבים, בדומה לקישורים מאתרים אשר קישור מאתר גדול חזק הרבה יותר מקישור מאתר קטן.
- הקשר שבין המפרסם לאתר – במידה ומופיע לך ברשת החברתית כי אתה בעל אתר מסויים או קשור לחברה מסויימת והינך מקשר לאותו אתר של החברה כמובן שגוגל וBing לוקחים זאת בחשבון. הם מייחסים לקישור פחות חשיבות משום שיש לך קשר ישיר לקישור עצמו.
נושא ההשפעה של רשתות חברתיות על התוצאות האורגניות במנועי חיפוש הוא עדיין נושא מאוד חדש שלא נערכו בו מחקרים רבים, לכן הכל עדיין בגדר השערות בלבד. יש אנשי שיווק רבים שטוענים כי באמצעות הסתמכות רבה יותר על רשתות חברתיות נוכל להוריד את כמות הספאם הקיימת במנועי חיפוש, אבל כמו כל דבר שינוי שקרה בשנים האחרונות בתחום הקידום אתרים, גם לשם הספאמרים יצליחו להכנס ולהתאים את עצמם כדי שזה יראה כמה שיותר "אמיתי". כיום קידום אתרים כולל השפעה מ: קישורים, תוכן, בלוגים, כניסות ורשתות חברתיות!
מתוך: קידום אתרים
הם בעיקר מסתכלים על אמינות המשתמש ברשתות החברתיות ומכך מסיקים כיצד למדוד את איכות הקישור, עיקר תשומת הלב של הרובוטים הולכת על בדיקת העבר של המשתמש כדי להבין האם האתר שהוא מקשר אליו באמת קשור אליו והאם הוא באמת מומלץ או שמדובר בהמלצת שווא.
ראנד פישקין גם הוא מומחה לקידום אתרים בינלאומי פירסם פרמטרים שלדעתו (מדובר בהשערה, ללא מחקר או מידע מאושר) גוגל וBing מודדים את איכות הקישור ברשתות החברתיות, להלן הפרמטרים:
- הפנייה למקורות רבים – חשבון Twitter שמקשר לאותו אתר ב50 הודעות שונות ואינו מקשר לשום אתר אחר אינו איכותי כמו 50 חשבונות שונים אשר מקשרים לאותו אתר בהודעה אחת.
- זמן – מה מרחק הזמן בין פרסום האתר באינטרנט ובין שיתוף הקישור ברשתות החברתיות, ההשפעה של הודעה על דף חדש ברשתות החברתיות אחרי שהדף פורסם מלפני מספר שנים אינה חזקה כמו הודעה מיידית לאחר פרסום הדף.
- השפעה של התוכן הכללי – כמו בקידום אתרים, התוכן שמסביב לקישור גם הוא חשוב במיוחד, במידה ומדובר בחשבון של תושב USA שמקשר לאתר ישראלי יש לו פחות השפעה מישראלי שמקשר לאתר ישראלי, כמו כן בנאדם שמתעניין בתחום הביטוח ומקשר בחשבון הרשת החברתית שלו לאתר ביטוח שווה הרבה יותר מקישור שמשתף אדם אחר לאתר ביטוח.
- השיתוף עצמו – מספר הפעמים שמשתמשים לחצו Like, Share או הקליקו על הקישור בהחלט משפיע על מדידת ערך הקישור שנמצא ברשתות החברתיות. מנועי החיפוש יודעים לפי זה מה מידת החשיבות שמומלץ לתת לקישור עצמו.
- כמות חברים/עוקבים – חשבון שאינו פעיל מבחינת חברים/עוקבים אינו חזק כמו חשבון בעל מספר רב של חברים/עוקבים, בדומה לקישורים מאתרים אשר קישור מאתר גדול חזק הרבה יותר מקישור מאתר קטן.
- הקשר שבין המפרסם לאתר – במידה ומופיע לך ברשת החברתית כי אתה בעל אתר מסויים או קשור לחברה מסויימת והינך מקשר לאותו אתר של החברה כמובן שגוגל וBing לוקחים זאת בחשבון. הם מייחסים לקישור פחות חשיבות משום שיש לך קשר ישיר לקישור עצמו.
נושא ההשפעה של רשתות חברתיות על התוצאות האורגניות במנועי חיפוש הוא עדיין נושא מאוד חדש שלא נערכו בו מחקרים רבים, לכן הכל עדיין בגדר השערות בלבד. יש אנשי שיווק רבים שטוענים כי באמצעות הסתמכות רבה יותר על רשתות חברתיות נוכל להוריד את כמות הספאם הקיימת במנועי חיפוש, אבל כמו כל דבר שינוי שקרה בשנים האחרונות בתחום הקידום אתרים, גם לשם הספאמרים יצליחו להכנס ולהתאים את עצמם כדי שזה יראה כמה שיותר "אמיתי". כיום קידום אתרים כולל השפעה מ: קישורים, תוכן, בלוגים, כניסות ורשתות חברתיות!
מתוך: קידום אתרים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה