סביבה עבודה/למידה מתוקשבת מספקת מענה למטרות שאין לסביבות אחרות. יחודה במאפייניה שלהלן:
- מצד אחד מאופיינת באמצעי התקשורת הסינכרוניים והאסינכרוניים המגוונים, שמאפשרים פעילויות שלא ניתן לבצען בסיבות הפיסיות,
- מביאה לחשיבה מסתעפת ולא ליניארית. בסביבה הפיסית, החשיבה המסתעפת אפשרית רק בין האדם לעצמו או בקבוצה עם סיעור מוחין אך בלתי אפשרית כקבוצתית - "ביחד" אך נשארת ממוקדת במטרה
- תיעוד ושקיפות לאורך זמן הוא ברמה הרבה יותר גבוהה מאשר בסביבה פיסית
- אין מגבלות של זמן ומקום. אפשר להגדיר מטרה חוץ כיתתית שהעבודה עליה תימשך לאורך זמן תוך כדי הצגת אלמנטים ממקורות פזורים ולהציגם בו זמנית
- היצוגיות - ויזואליזציה, בקול ובעושר אירועים והיכולת להמחיש דברים שלא ניתנים בסביבה הפיסית
- "הכל נשמר" ובכך היא מסייעת בהגברת יכולת הניתוח
- האפשרות להערכת מספרים גדולים מאוד שלא ניתן להציגם בפיסית בצורה נוחה. היא מעודדת אותנו להשתמש בכלי ההערכה ובמספרים גדולים
- אפקט הרשת קיים גם בסביבה הפיסית וגם במתוקשבת אך בסביבה הפיסית הוא מוגבל מרחב וזמן. אפקט הרשת מאפשר הפצת מידע מסתעפת להרבה אנשים בהרבה מקומות
- מאפשרת "אני נוסף" - אמצעי ביטוי עצמי אלטרנטיביים - סביבה אלטרנטיבית (ילד עם מגבלות יכול לייצר אבאטאר שמייצג אותו)
- סימולציה למציאות אלטרנטיבית
- אנטראקטיבית
- רמת עדכניות גבוהה
היי עבדאללה
השבמחקנכון מה שאתה אומר וזה בדיוק איך הסביר לנו ד"ר הסגל את הסביה המתוקשבת .