יום רביעי, 16 בפברואר 2011

למידה חזותית

"אני מדמיין דברים בראש לפני שאני עושה אותם. זו מעין סדנא חשיבתית ."
למידה, עבור לומדים ויזואליים, מתרחשת כולה בו זמנית, בתפיסה של פיסות מידע גדולות ושיתוף האינטואיציה, בניגוד לתפיסה הדרגתית של עובדות בודדות, צעדים קטנים או דפוסים נרכשים עם ניסיון. למשל, הם יכולים ללמוד את לוח הכפל כטבלה גרפית הרבה יותר בקלות מאשר ללמוד כל גורם בנפרד.
ארגון:
  • אנשים ויזואליים הם בעלי פרספקטיבה של אירגון
  • פרפקציוניזם עבור הלומד הויזואלי הוא חלל מאורגן ומעוצב היטב, וכל דבר ממוקם באופן אסטתי ומזמין.
  • הם מרגישים שלא בנוח וחסרי מנוחה במצבים בלתי מאורגנים.
  • כבעלי חוש מולד של שלמות ואיזון הם יכולים מיד להבחין כאשר דבר חורג ממיקומו או אינו אנכי או אופקי באופן מושלם. הם מומחים בעבודה עם פריטים מסתובבים או אפקט של מראה ושואפים להביא סדר וארגון על ידי בניית וסידור, הוספת צבעים ותיקון של דברים.
התבוננות / התנסות:
  • לומדים ויזואליים הם טובים בלראות "את התמונה הגדולה" של מערכות פשוטות ומורכבות כאחת. הם מומחים בסקירות וסיכומים, לעיתים קרובות על חשבון זכירה של פרטים ובניית רצף.
  • הופעתם האישית (לבוש, טיפוח עצמי ואפילו הבעות) הן חשובות.
  • הופעתם האישית חשובה להם לא פחות מאשר הופעתם האישית של אחרים. הם יוצרים קשר עיין בעת שיחה, למרות שדעתם מושחת בקלות על ידי הסביבה. גם צלילי הסביבה מפריעים לכישורי הקשב שלהם ולעיתים קרובות משרבטים בזמן שיעורים ופגישות.
  • הם מעדיפים לקרוא ולעבוד באור עמום ואור טבעי, בתנאים נוחים, ומרגישים לא בנוח באור בוהק או חזק, ביגוד גס, משבי רוח וטמפרטורות קיצוניות.
נדלה מתוך http://www.studygs.net/hebrew/visuala.htm#1

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה